Tuskaistahan se taas on. Nämä alkupäivät laihdutuskuurilla näin yleisestikin meinaan. Niin monen monta dieettiä ja laihdutustapaa kokeilleena tiedän, että parin päivän jälkeen jo helpottaa kummasti.

Olen ajatellut ruveta punnitsemaan itseni kerran viikossa. Vaikka torstaisin. Eli siis huomenna olisi puntarointipäivä. Hieman jo hirvittää tuleva koitos.

Ruokailuja: Tänään olen juonut teetä (mustaa teetä jossa loraus rasvatonta maitoa ja turkkilaista sokeritonta omenateetä) useamman kupillisen vallalla olevaa köhää parantaakseni. Teetä tulee kyllä juotua muutenkin päivän mittaan reilusti. Mukavaa ajanvietettä. Lisäksi olen syönyt muikkukukkoa siivun, anopin tekemää. Ei varmasti mitään laihdutusruokaa, mutta kävi lounaasta. Jaaha, muutapa ei sitten ole tullutkaan syötyä, mutta eihän kellokaan toki ole vielä kolmeakaan. Tarkoitus olisi kaivaa reseptivihkoja esille ja suunnitella viikon ruokalistaa jo etukäteen.

Hyviä päätöksiä olen jo tehnyt: En ole aikoihin käyttänyt teessä sokeria tai makeutusaineita. En juo limsaa tai mehua missä on sokeria tai makeutusaineita, tai no en juo limsaa tai mehua ollenkaan. Mehuista ainoastaan kotitekoista, sokeroimatonta marjamehua. Riisin ja makaroonin olen vaihtanut täysjyväversioihin. Perunaa en ole syönyt vuosiin. Olen saanut kuin ihmeen kaupalla vähennettyä karkin syöntiä. Olisin ikionnellinen jos voisin/pystyisin/kykeneisin elämään täysin sokeritonta elämää.

Ruokatottumuksistani voisin mainita, että aina kun jaksan koota itseni, niin noudatan hieman sovellettuna Michel Montignacin laatimaa ruokavaliota. Näinä kausina painoni on tippunut ja olo ollut mitä mainioin. Pikkuhiljaa onkin tavoitteenani saada ruokavalioni jälleen kuosiin ja karsia epäterveellinen pois elämästäni. Saas nähdä miten akan käy. Voittaako herkuttelu vai onko ulkonäkö ja hyvinvointi sittenkin tärkeämpää??